Heeft u géén verstand van netwerken?
Vraag dan s.v.p. of uw ICT beheerder de IP server voor u kan instellen!
Indien u geen ict beheerder heeft kan onze helpdesk dit ook voor u doen. De kosten voor het instellen bedragen € 35,=

Allereerst is het belangrijk om te weten wat het IP adres is van uw computer waar de kassasoftware is geïnstalleerd.

Het juiste IP-adres kan worden opgehaald met
Windows-knop + R – opdracht regel cmd – ipconfig

Het is belangrijk dat het IP-nummer van de computer niet wijzigt.
Stel daarom uw computer in met een “vast” ip adres.

In uw kassasoftware map ( verkenner ) vind u het programma IPSRVMGR.exe.

Voer IPSRVMGR.exe uit als administrator
(klik met de rechtermuisknop op IPSRVMGR.exe en kies als administrator uitvoeren)

Kies voor “Install Service”

Het IP-adres en de poort worden weergegeven in het scherm.

Open het bestand Connection.ini (in de map software of espos van de kassasoftware)
Open deze in het kladblok en controleer het bestand connection.ini of het juiste IP-adres is ingevuld. (het ip adres van de hoofdcomputer)

Ga naar de map RMAdmin

start rmadmin.exe (mocht deze niet starten dan jxpiinstall.exe installeren (java))

klik op connection – connect to IP server

gebruiker: administrator zonder wachtwoord
server: localhost:2339

rechtermuisknop op ip_espos.dll en kies voor “Unregister Data Manager”

rechtermuisknop op data manager en kies voor “Register Data Manager”

selecteer ip_espos.dll

Stel de time-out in op 60.000

Maak een snelkoppeling naar espos-ip.exe op de hoofdcomputer en plaats deze op het bureaublad.

Open de snelkoppeling ( die u net gemaakt heeft ) op de netwerk computer om het programma te starten.

Maak ALTIJD een backup voor uw wijzigingen aanbrengt!

Categorieën:

Comment on this FAQ

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *